Fundraising - Reisverslag uit Bemmel, Nederland van Lara Derksen - WaarBenJij.nu Fundraising - Reisverslag uit Bemmel, Nederland van Lara Derksen - WaarBenJij.nu

Fundraising

Door: Lara Derksen

Blijf op de hoogte en volg Lara

01 Januari 2015 | Nederland, Bemmel

Hey,

Aangezien de reis naar Zuid-Afrika nu al aardig dichtbij komt, heb ik besloten om een update te geven op mijn blog. In dit reisverslag zal ik wat vertellen over de fundraising die we moeten doen voordat we op reis gaan. Het doel van onze fundraising is om als een groep zoveel mogelijke geld in te zamelen om dat vervolgens aan de stichting
'Ubuntu goed Dutch' te geven, deze stichting geeft dan geld aan de gemeenschap van Genadendal en we geven een bijdrage aan de scholen in Genadendal, zodat ze spullen aan kunnen schaffen en dingen op kunnen knappen.

22-8-2014
Albert Heijn Huissen Flessen-Bonnetjes
Anouk Jansen, Joëlle Rikken en ik hadden al een tijdje het plan om bij Supermarkten na te vragen of er een mogelijkheid was om bij de flessenautomaat geld op te halen voor ons goede doel. Daarom zijn Anouk en Joëlle naar de Albert Heijn in Huissen gegaan en hier konden ze een poster laten ophangen met informatie over de reden waarom wij geld willen ophalen. Deze poster werd opgehangen boven een ton waar mensen hun lege flessen bonnetjes in konden stoppen. Uiteindelijk zaten er aardig veel bonnetjes in de ton, en deze hebben wij omgewisseld voor geld, waar we maar liefst €100 euro mee hebben opgehaald in slechts twee weken tijd.

27-8-2014
Armbandjes
Ook als groep hebben we een gezamenlijk fundraising plan opgezet. Dit plan houdt in dat ieder van ons 40 siliconen armbandjes krijgt met de kleuren van de Zuid-Afrikaanse vlag en een quote van Nelson Mandela erop: "It always seems impossible until it's done" erop. De bedoeling is dat we deze armbandjes gaan verkopen voor €2 euro per stuk aan vrienden, familie leden, kennissen en andere geïnteresseerden. Op 27 augustus hebben we de armbandjes gekregen en inmiddels heb ik al mijn armbandjes verkocht en dus €80 euro opgehaald!

15-12-2014 tot 19-12-2012
Broodje knakworst
Tijdens deze schoolweek heeft de hele Zuid-Afrika groep meegeholpen om tijdens de kleine pauzes op school broodjes kwakworst te verkopen. Een paar jongens van de groep hadden de inkopen gedaan en de broodjes werden vervolgens verkocht voor €1,50. Elke pauze kwamen er veel leerlingen die een broodje voor het goede doel wilden kopen, en ook de leraren! Ook dit fundraising plan is dus geslaagd!

17-12-2014
Kerstconcert
Op woensdag 17 december 2014 was er een Kerstconcert van studenten op het OBC de Heister te Bemmel. Met een groot deel van de groep hebben we hier eten en armbandjes proberen te verkopen. Zo hebben Diederik, Carmen, Joëlle en ik eten ingekocht als cake, wafels, kerststol en muffins. Aangezien we van tevoren verwacht hadden dat er niet zoveel verkocht zou worden, hadden we niet erg veel ingekocht. Maar op het kerstconcert bleek het tegendeel, want nadat Joni en Eline een woordje deden voor ons goede doel, is alles verkocht, en hebben we dus een winst gemaakt. Ook waren er een paar armbandjes verkocht en kregen we zeer gulle donaties! Het kerstconcert was dus zeer geslaagd voor de Zuid-Afrika groep!

31-12-2014
Albert Heijn Bemmel flessen-bonnetjes
Aangezien het inzamelen van de lege flessen bonnetjes van Anouk, Joëlle en mij in de Albert Heijn in Huissen zo'n succes was, hebben we het ook in de Albert Heijn in Bemmel nagevraagd en ook hier konden we terecht met ons fundraising plan! Op deze datum (de 31ste) heeft Joëlle de poster ingeleverd bij de informatiebalie, en nu zal de poster voor de komende 4 weken boven de bonnetjes ton in de Albert Heijn in Bemmel hangen. Nu dus maar hopen dat deze bonnetjesactie net zo'n succes wordt als in Huissen!